سبد خرید 0

استفاده نکردن از جنس مرغوب و باکیفیت و اثرات آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 1 خرداد 1399 در ساعت 21 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تصادفات رانندگی را می توان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر ایرانیان در چند دهه اخیر توصیف کرد. عاملی که تاثیر اقتصادی و معنوی آن حتی گاها با دوران هشت ساله جنگ تحمیلی مقایسه می شود.

با این حال متاسفانه گویا هیچ برنامه جامع و مدونی برای جلوگیری با کاهش این قاتل خاموش اقتصاد و سلامت و ایرانیان وجود ندارد و قرار است این روند تاسف بار تا سالیان متمادی ادامه داشته باشد.

GUARD-2

 

 

به هرحال ما در رسانه دیجیاتو وظیفه خود می دانیم که تا حد ممکن در راستای کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی هموطنان بکوشیم و حداقل به عنوان یک رسانه وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

در نوروزی که گذشت، صدها تن از هموطنانمان جان خود را در جاده های ایران از دست دادند و در کمال تعجب آمارها از تاثیر 43 درصدی واژگونی خودروها در تصادفات منجر به مرگ حکایت می کند.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-12-19 11:50:39Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com
 

 

این درحالیست که واژگون شدن خودروها در تصادف- حتی با در نظر گرفتن سطح ایمنی فوق العاده پایین خودروهای موجود در کشور- امری طبیعی نیست و به نظر می رسد که این عامل مرگ آفرین حتی بیش از ایمنی خودروها یا بی احتیاطی رانندگان و فقر فرهنگ رانندگی، به ایمنی نامطلوب جاده های کشورمان ارتباط دارد.

آنچه از فیلم های تصادف جاده ای مشخص است، وجود اختلاف ارتفاع بین سطح جاده و بستر اطراف جاده یا اصطلاحا وجود "شانه خاکی" در جاده های کشور و نامناسب بودن ایمنی گارد ریل ها از جمله مهمترین دلیل وقوع این تعداد واژگونی هستند.

GUARD-5
 

 

آنطور که از فیلم زیر مشخص است، تست ها و آزمون های متعددی برای سنجش و ارزیابی کیفیت و ایمنی گاردریل های محافظ در سرتاسر جهان وجود دارد که مشخص نیست در کشورمان نیز اجرا می شوند یا خیر.

در واقع یک گاردریل ایمن می تواند حتی انرژی جنبشی خودروهای بزرگی چون انواع کامیون یا اتوبوس را نیز خنثی کرده و با تغییر مسیر این وسایل نقلیه، از سقوط آن ها به دره یا پرتگاه و خروج از جاده جلوگیری کند.

GUARD-6
 

 

اما متاسفانه در کشورمان شاهد ناکارآمدی این گاردریل ها حتی در برابر ضربه خودروهای سبک و سواری هستیم، آنچنان که بارها در تصاویر حتی شاهد جدا شدن گارد ریل از پایه های خود و ورود آن به کابین خودرو بوده ایم که امری بسیار خطرناک و بعضا مرگ آفرین است.

GUARD-9
 

عدم مقاومت گاردریل، جداشدن اتصالات قطعات و فرو رفن گارد ریل در بدنه خودروها، تصادفات دلخراشی را رقم می زند.

GUARD-8
 

 

GUARD-12

 

GUARD-14
 

گاردریل هایی که یارای مقاومت در برابر وزن خودروهای سواری را ندارند، طبیعتا در مقابل وزن عظیم خودروهای سنگین و تجاری هیچ کاربردی نخواهند داشت.

به هر حال در شرایطی که خودروسازان تمایلی نسبت به ایمن سازی محصولات قدیمی و خارج از رده خود نشان نمی دهند و فرهنگ سازی در راستای بهبود شرایط رانندگی در کشورمان نیز به کُندی پیش می رود، توجه به ایمنی راه ها و ایمن سازی جاده ها از اهمیت ویژه ای برخودار است که متاسفانه به ندرت به آن توجه می شود.

 

GUARD-15
 

 

تنها با اصلاح گاردریل ها و ایمن سازی شانه های جاده می توان سالانه از مرگ ده ها هزار نفر از هموطنانمان جلوگیری کرد.

آنطور که از فیلم آخر مطلب مشخص است، گاردریل استاندارد و ایمن نه تنها در برابر ضربات سهمگین از هم گسیخته نمی شود و اجازه عبور اتومبیل ها را نمی دهد، بلکه حتی در تصادفات کاملا مماس نیز وارد بدنه خودرو نمی شود و جان سرنشینان را به خطر نمی اندازد.

GUARD-13

 

جدا شدن اتصالات گاردریل و فرو رفتن آن به درون بدنه خودرو که در تصادفات واقع شده در کشورمان بسیار رخ می دهد.

پر واضح است که از نظر مهندسی، جنس و بافت آلیاژی این گاردریل ها، اتصالات قطعات گاردریل به یکدیگر، تعداد لایه های محافظ در بخش های مختلف جاده و اتصالات و استحکام پایه های نگهدارنده در کنار سایز و ارتفاع نصب گاردریل از اهمیت ویژه ای برخودارند و می توانند تفاوت بین مرگ و زندگی مردمان این سرزمین را رقم بزنند.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()

***در حال حاضر بدلیل نوسانات قیمت قبل از خرید از طریق واتس آپ هماهنگ بفرمایید***

09125480830