سبد خرید 0

ضرورت علایم راهنمایی و رانندگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 1 خرداد 1399 در ساعت 22 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با پدید آمدن وسایل نقلیه موتوری در زندگی بشر تغییراتی اساسی پدید آمد. دسته ای از این تغییرات مثبت و برخی منفی بود. کاهش زمان نقل و انتقالات، افزایش سرعت مبادلات و تجارت و پدیدار شدن مشاغل جدید از جمله تغییرات مثبتی بود که زندگی انسان را متحول کرد. اما به موازات مزایای این پدیده مشکلاتی برای زندگی انسان بوجود آمد. که ضرورت علایم راهنمایی و رانندگی را مشخص می‌ساخت.

 

تاریخچه پیدایش حمل و نقل امروزی

افزایش تصاعدی مصرف سوختهای فسیلی و به تبع تولید گازهای سمی که خود نیز علت اصلی پیدایش بسیاری از بیماریهاست، پدیده گرمایش تدریجی زمین که سبب بر هم زدن تعادلهای زیست محیطیست و افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی که بخشی از مشکلات پدید آمده این تغییر رویه است. پس انسان علاوه بر بهره وری از این سیستم، باید جهت رفع مشکلات بوجود آمده تدبیری اتخاذ میکرد. پدید آمدن علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی یکی ازبهترین راه حل ها جهت کاهش حوادث رانندگی شناخته شد. تابلو های راهنمایی و نظم بخشیدن به تردد توسط چراغهای راهنمایی از اولین اقدامات در این زمینه بود.

 

اولین وسایل نقلیه

آمار و ارقام مرتبط

با استناد به آمار منتشر شده  توسط سازمان بهداشت جهانی، ایران با 43.8 کشته در هر 100000 نفر جزو 25 کشور خطرناک در رانندگی جاده ایست. نامیبیا، سوازیلند، مالاوی، عراق و ایران به ترتیب جزو 5 کشور اول در بیشترین تلفات جاده ایست. مالدیو، مالتا، جزایر مارشال، ژاپن، فیجی، سوییس، تاجیکستان و هلند به ترتیب 7 کشوری هستند که کمترین تلفات جاده ای را دارند.تشکیل کمیسیون ایمنی راه‎ها در سال 83 با مصوبه دولت، نتایج قابل قبولی داشته و به طور متوسط سالانه به میزان پنج درصد از میزان تلفات جاده‎ای کاسته است اما به هدف برنامه پنجم توسعه که کاهش سالانه 10 درصدی این میزان است، نرسیده‎ایم.

 

تصادفات جاده ای
تکنولوژی روز به روز و یا به تعبیری لحظه به لحظه در حال تغییر است. این بدین معنی است که علاوه بر پیشرفتهایی که در حوزه خودرو و وسایل نقلیه موتوری حاصل می گردد در زمینه علائم راهنمایی نیز باید تغییراتی لحاظ شود. پیدایش وسایل نقلیه هیبرید، برقی و خورشیدی قطعا نیاز های جدیدی در حوزه ترافیک با خود به همراه دارند.

 خودرو های خورشیدی

ماشینهای برقی

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()

***در حال حاضر بدلیل نوسانات قیمت قبل از خرید از طریق واتس آپ هماهنگ بفرمایید***

09125480830